p3

In Front satser i Norge

Det danske merket In Front er klar til å satse for fullt på Norge. Det gjør de sammen med Øyvind Bjaanes og Randi Evensen i Agentex.

Publisert

In Front satser tungt på Norge.

- In Front er et merke som kan betegnes som «fin på jobben – kul på kvelden» I tillegg er det en linje med litt tøffere fritidstøy. En stil og en kvalitet som jeg falt for og som jeg gleder meg til å selge i Norge, sier Øyvind Bjaanes.

Øyvind Bjaanes

In Front er et omgående-merke med seks kolleksjoner i året og en leveringstid på i underkant av seks uker. Noe som passer Bjaanes aldeles utmerket: - Etter mange års samarbeid med Wearhouse var jeg på jakt etter et nytt merke. Og jeg var helt bestemt på at det måtte være et omgående-merke. Da jeg fikk kontakt med In Front passet det perfekt for meg.

- Kjappe leveringstider blir mer og mer viktig for butikkene. Omgåendemerker er ikke lenger en salderingspost, noe man kjøper i tillegg til de ordinære forhåndsordrene om man har råd. I dag utgjør omgående en stadig viktigere del av sortimentet i butikken. Kundene ønsker hyppige nyheter og innkjøperne jakter etter ting de kan slå i bordet med og være oppdatert med i sesongen. Og det er en fin måte å øke bruttofortjenesten i butikken på: Desto kortere tid det er mellom bestilling og levering, desto mer aktuelle er varene. Leverandøren har tatt en stor del av risikoen ved kutte ned på produksjonstiden, ha varer på lager og sørge for rask supplering, slik at butikken reduserer risikoen for å måtte selge ut varer på salg, sier Øyvind Bjaanes.

Høye ambisjoner

Ambisjonene hos In Front er høye. Administrerende direktør Mogens Kongsgaard har store forventninger til samarbeidet med Bjaanes og Evensen, med et mål om et tosifret millionbeløp i omsetning allerede i 2015. Mye takket være en godt tilpasset kolleksjon. Ifølge Kongsgaard er 10 prosent spesielt rettet mot Norge, 10 prosent mot det danske markedet og 80 prosent er dekkende for hele Skandinavia. Noe som gir In Front et internasjonalt preg, samtidig som det er tilpasset norske kunder.

Til det danske bransjebladet Tøj sier en entusiastisk Mogens Kongsgaard:

- Nå har vi energien. Vi har pengene. I samme åndedrag har vi gjort oss nye investeringer innenfor både IT og nye lokaler til virksomheten. Vi er klar til å gå all in i Norge!

Bildetekster

Øyvind Bjaanes

Powered by Labrador CMS