Jean Paul Gaultier lager kolleksjon for Lindex
For å feire 60 år med mote med et smell, samarbeider Lindex med et av de største og dristigste navnene i moteindustrien – Jean Paul Gaultier.
<p style="margin: 0cm 0cm 0pt;" data-mce-style="margin: 0cm 0cm 0pt;">Jean Paul Gaultier i sitt studio i Paris mens han arbeidet med kolleksjonen for Lindex.</p><p style="margin: 0cm 0cm 0pt;" data-mce-style="margin: 0cm 0cm 0pt;">Foto: Maja Flink/Lindex</p>

Kolleksjonen tolker Gaultiers designkoder for Lindex-kvinnen, og lanseres i utvalgte butikker samt på nett 8. oktober.
Kleskjeden fyller 60 år i år, og planlegger en storstilt feiring som skal vise fortiden, nåtiden og fremtiden til merkevaren Lindex.
– Det er en stor ære for oss å samarbeide med et så anerkjent designikon i forbindelse med vårt 60-årsjubileum. Merkevaren Jean Paul Gaultier har en sterk energi og en selvtillit som klinger fint med varemerket Lindex og hvor vi er på vei, sier Nina Starck, som er designsjef i Lindex.
Kolleksjonen Jean Paul Gaultier for Lindex består av dameplagg, barneplagg, accessoirer og undertøy. Ti prosent av inntektene fra salges gis til Rosa sløyfe-aksjonen, som kjemper mot brystkreft.