bilder-Kristine-Ullebö

Jofama i norsk bloggsamarbeid

Jofama samarbeider med den norske bloggeren Kristine Ullebø som designer en egen modell for den svenske skinnprodusenten.

Publisert

Svenske Jofama har siden høsten 2008 hatt ulike samarbeid med eksterne designere. Først ut var smykkedesigner Efva Attling, som designet sin egen jakke for Jofama, den kom på markedet høsten 2008. Året etter var det haute-couture mester Lars Wallin sin tur til å gjestedesigne i.

Allerede i 2009 gjennomførte Jofama det første designssamarbeidet med en blogger, først ut var svenske Kenza Zouiten, denne kolleksjonen ble raskt en stor suksess og er fortsatt populær. Andre kjente personer som har samarbeidet med Jofama er den populære svenske sangeren og programlederen Marie Serneholt og magikeren Joe Labero. For høsten 2014 lanseres enda to nye samarbeid; Jofama by Caroline Roxy (stor svensk moteblogger) og Jofama by Saseline Sörensen (dansk moteikon).

I takt med at det norske markedet har vokst raskt og etterspørselen økt var det nå på tide å se seg om etter en norsk bidragsyter. Jofama kontaktet derfor den norske bloggeren Kristine Ullebø (http://krisssy.blogg.no/) i slutten av 2013 for å høre om hun kunne være interessert i å designe en egen modell for Jofamas vårkolleksjon 2015. Hun takket umiddelbart ja til oppdraget og allerede i februar besøkte hun Jofamas hovedkonntor i Malung, Sverige. Sammen med Jofamas eget designteam satt hun sammen en tøff bikerjakke med metalldetaljer på skuldrene og overarmene.

Jakken kommer i tre farger; sort, brun og hvit. Den vil bli representert på messene i august og ertilgjengelig i butikk fra og med januar 2015.

Jofamas CEO, Jan Elfström, sier dette om det norske samarbeidet: - Vi ble kjempeglade for at Kristine takket ja til et designsamarbeid, jeg tror hun er helt rett person for Jofama. Jeg har stor sans for hennes uredde klesstil og liker spesielt godt hennes forkjærlighet for skinnjakker.

Kristine Ullebø har en av de mest leste bloggene i Norge. Hun startet å blogge i 2009, og tre år senere fikk hun sitt store gjennombrudd i bloggverdenen. Den unge trendsetteren har raskt

blitt et moteikon blant unge jenter, og har med sin sofistikerte og fryktløse stil opparbeidet seg et stort antall følgere, og inspirert mange - både gjennom bloggen og den prestisjefylte,

internasjonale Instagram-kontoen sin. Hun har i ag vel 600.000 følgere på Instagram.

- Skinnjakken er mitt absolutte nøkkelplagg i garderoben, så da Jofama ga meg muligheten til å designe en egen, ble jeg utrolig glad! Jeg gleder meg til å mikse og trikse ulike antrekk med denne jakken, sier Ullebø.

"
Powered by Labrador CMS