Junarose for store kvinner
Bestseller lanserer Junarose, et nytt stormotemerke for kvinner fra 20 år og eldre. Junarose blir et nytt, friskt pust i dette segmentet, med fokus på trender, mote og god passform, lover det danske motekonsernet.
Bestseller legger stor vekt på å presentere klær som er laget for store størrelser, men som samtidig rettet mot mote- og stilbevisste kvinner. Hver kolleksjon matcher internasjonale trender, loves det i en pressemelding.
Brand manager for Junarose, Ditte Marie Bay, forklarer: - Vi har gjort masse research om målgruppen og snakket med mange om hvordan man skaper en perfekt passform. På grunn av størrelsene (fra 42 til 54) vil noen plagg lages i andre materialer og med annet snitt enn plagg i ordinære størrelser. Noen denimplagg må være sterkere og stoffene trenger en annen oppbygning.
- Et annet viktig poeng for oss er å framheve skjønnheten i en figur med kurver og former. Det er store forskjeller i kroppsformen til store kvinner, på samme måte som det er i mindre størrelser. For å være sikre på å kunne lage klær som passer alle fasonger jobber vi hardt med å utvikle teknikker, som skjulte strikker og hold in, for å få plaggene til å passe perfekt, sier hun.
Bestsellers executive brand director Lisbeth Holm Højgaard har store forventninger til det nye merket og tror det har et stort potensial: - Det er en naturlig del av Bestsellers utvikling at vi dekker dette segmentet. Vi er overbevist om at dette vil styrke vår markedsposisjon både nasjonalt og internasjonalt. Vi er ydmyke i forhold til de utfordringene vi møter, og det har vært en inspirerende reise og utvikle merket og jobbe med målgruppen. Vi har stor tro på at Junarose vil falle i kundenes smak, sier hun.
Junarose vil komme med åtte kolleksjoner i året og i tillegg ha ekspresskolleksjoner for å være tidlig ute med de siste trendene. De første kolleksjonene vil være for tidlig høst 2013 med levering i butikk i juli.