Junk de Luxe relanseres
En oppgradert versjon av herremerket Junk de Luxe er klar for relansering.
Junk de Luxe, som opprinnelig ble lansert i 1986, og som tidligere i år ble overtatt av danske PWT Group, presenterer sin første store kolleksjon i ny regi for høsten 2015.

Kreativ direktør Thomas Gyldenvang forklarer:
- Vi har overtatt et merke med stor kjennskapsgrad og som de fleste forbinder noe positivt med. Det gir oss en klar fordel at vi ikke skal starte fra scratch med å etablere og posisjonere et helt nytt konsept. Samtidig har vi en ambisjon om og en tro på, at vi kan skape en stil og en designretning for Junk de Luxe som gjør det mulig å finne tilbake til den styrken og den posisjonen som merket hadde tidligere.
Junk de Luxe ble oprinnelig etablert for å selge vintage Levis 501 jeans. Derfor er denim en vesentlig del av Junk de Luxe-DNA-en.
Thomas Gyldenvang har klare visjoner for Junk de Luxes fremtid:
- Junk de Luxe handler først og fremst om en bestemt form for hip, urban attitude. En kompromissløs cross-over stil rettet mot den største catwalken av dem alle: Gaten. Designet holder fast på sine røtter ved å beholde det beste fra fortiden, men tenker samtidig fremover. Vi skaper en hybrid av vintage og det moderne. Begrepene Eclectic Juggling og Street Tailoring er en god beskrivelse, sier Thomas Gyldenvang.
Han poengterer at det i rebrandingprosessen har vært viktig å tilføre kolleksjonen et høyere nivå av raffinement, blandet med en hip, urban stil. Funksjonalitet er også et viktig stikkord for nye Junk de Luxe.
I 2015 åpner Junk de Luxe en kombinasjon av flaggskipbutikk, et åpent designstudio og et showroom på Gammel Mønt midt i København.
Under moteuken i København finner innkjøperne Junk de Luxe på CIFF. I tillegg stiller Junk de Luxe på Bread&Butter i Berlin.