
Lanserer DKNY herreklær i Norge
- DKNY er et meget sterkt merkenavn. Etter å ha testet DKNY herrekolleksjon i det norske markedet i fjor høst, er vi overbevist om at dette vil fungere meget bra, sier Christian Hestenes og William Follestad.
William Follestad (t.v.) og Christian Hestenes venter seg mye av DKNY i Norge.

De går nå inn som distributør av DKNY herreklær i Norge, og har også distributørstatus for Danmark, hvor de ser etter en underagent. Etter en foreløpig tilværelse med showrom på Nordstrand etablerer de permanent showrom i Eckersbergsgate på Frogner i mars, med lager i Drammen.
Tilbehørkolleksjon med mange fine vesker.

- Vi startet forsiktig og testet ut merket i fjor høst, og fikk nærmere 20 kunder i løpet av kort tid. Derfor satser vi nå på å bygge opp merket i Norge, med en kundeportefølje på rundt 80 butikker. Vi vil gjøre jobben systematisk og grundig, og regner med å bruke tre år før vi er etablert og har nådd de målene som er satt. I den første fasen gjør vi dette ved siden av annen virksomhet. Derfor er det ikke snakk om å ta ut lønn, men heller bruke alle inntekter på å bygge opp merkevaren, sier Hestenes og Follestad.
DKNY (Donna Karan New York) distribueres i Europa via selskapet Sports Direct International. – Et meget solid og veletablert apparat som fungerer godt og som gir oss trygghet i leveranser og supplering, sier de to.
Herrekolleksjonen retter seg mot målgruppen 20 til 40 år, og har et moderne, urbant og ungt uttrykk med smal passform. Hovedfokus er dress og blazere og yttertøy, men det finnes også en tilbehørskolleksjon med et stort utvalg av vesker.
- Vi kan gjerne kalle stilen for urban og kontinental med citylook. Hovedfargene er grått, svart og marine. Materialene er i lett flanell og andre lette, behagelige kvaliteter, noe som passer godt i Skandinavia. Hvis vi sammenligner oss med konkurrerende merker, ligger vi på et riktig og konkurransedyktig prisnivå, sier Hestenes og Follestad.
CHristian Hestenes viser fram en av skinnjakkene.
