_JJB8168 as Smart Object-1

Lysende norsk mote

Morild Norway er et norsk klesmerke som er i ferd med å finne sin spesielle nisje; lysende klær. Plagg med innebygde refleksegenskaper som først er synlig i mørket.

Publisert

Bak merket står to kvinnelige gründere - Lisa Østvedt Gustafsson og Siri Urdal Bakke. De var lei av at refleks var usexy og noe man sjelden husket å ta på seg. De så et behov for moteriktige klær i god kvalitet med innebygde refleksegenskaper, og på denne måten ble ideen om Morild Norway født.

Navnet er inspirert av det magiske lysfenomenet som kan sees i vannet på norske sommernetter. I likhet med naturfenomenet er det først i mørket når trafikkens lysstråler treffer plaggene man oppdager refleksen som er innvevd i plaggene.

Lisa, som har jobbet mange år i Mandal Veveri og Siri, som har bred erfaring fra reklamebransjen, har som mål å skape vakre, funksjonelle og lysende kolleksjoner som passer inn i motebildet. Produktene til Morild Norway står for skandinavisk design og er av høy kvalitet, og det er disse egenskapene som skal gjøre at kundene ønsker å kjøpe plaggene – refleksen i seg selv er en bonus.

Kolleksjonen består av luer, skjerf, poncho, vanter og sydvest til kvinner, menn og barn. Ullplaggene er laget av alpakka og lammeull i høy kvalitet. Med stor suksess og gode tilbakemeldinger de foregående sesongene, er høstkolleksjonen 2014 utvidet både med tanke på bruksområder, og stilretninger.

- Våre produkter er utseendemessig inspirert ev rent, nordisk design, koblet med skandinavisk funksjon i form av reflekseffekten. Morild-kolleksjonen for høsten 2014 er den mest omfattende hittil og et stort steg videre for oss både produktmessig og teknisk, sier Siri om årets kolleksjon. -Vi bruker to nye refleksteknikker, blant annet reflekterende paljetter som vi har utviklet selv, i tillegg til at vi tilbyr helt nye plagg som sydvester, vevde skjerf og poncho.

Morild Norway ble grunnlagt av Lisa og Siri i 2011. Siden start har selskapet hatt stor vekst og i dag finnes Morild Norway sine produkter hos forhandlere over hele Norge. I 2013 solgte de over 10000 luer, skjerf og vanter og hadde en omsetning på 2,25 millioner kroner – nesten en femdobling på to år. Tendensen er klar, Morild Norway er en lysende ide.

Powered by Labrador CMS