remi-mikkelsen

Ny Sand-mann

Artic Agency har tatt over agenturet for Sand i Norge etter Huset Høyer, med samme showrom som tidligere, i Stenersgaten i Oslo.

Publisert

- Byens beste utsikt, konstaterer Remi Mikkelsen

Mannen bak Artic Agency, Remi Mikkelsen, er i full gang sammen med to selgere i Sands gedigne showrom i toppetasjen i Stenersgaten. Kjempelokaler med Oslos beste utsikt, ifølge ham selv, med fritt utsyn over mye av byen og langt utover fjorden.

Fra G-star

Remi har hatt en suksessrik reise i motebransjen. Det startet med at han ikke fikk jobb i Levi´s, en jobb han selv mente han MÅTTE ha, og som han fikk likevel, etter en ny intervjurunde. Etter å ha vært med å løfte merket kraftig etter en laber periode ble han ansatt i G-star. Også en jobb som han selv følte var drømmejobben, og som han kan se tilbake på med stor tilfredshet; en formidabel suksess og sterk økning i Skandinavia de siste årene. Men i fjor, da han snart skulle bli pappa for første gang, sa han opp fordi det slett ikke var særlig forlokkende å kombinere farsrolle og familieliv med en jobb som krever svært mange reisedøgn i året.

Til gamle høyder

Han hadde nettopp takket ja til en annen, attraktiv jobb, da Søren Sand tok kontakt.

- Du sier ikke nei takk til Sand! Etter en kjapp prat med samboeren sa han ja takk, og går løs på oppgaven med en klar ambisjon: Sand skal tilbake til gamle høyder i Norge.

Mange endringer i Sand

Det har skjedd svært mye i det danske motehuset den siste tiden. Det er investert mye i fremtiden og nye designere har kommet til og bidratt til radikale endringer som gjør kolleksjonene mer attraktive. Det kommer nå fire damekolleksjoner i året, mot to tidligere. Antall herrekolleksjoner er fire, som før.

- Vi kan presentere en fantastisk kolleksjon både for dame og herre som har slått godt an, både hos våre eksisterende kunder og i nye butikker. Vi har fått mange nye kunder den siste tiden, sier Mikkelsen.

Dameklær øker

I dag kommer 60 prosent av Sands omsetning i Norge fra herreklær, men ut fra den store interessen for de nyeste damekolleksjonene regner Remi med at det går mot 50/50 dame/herre i løpet av kort tid. – Salget av herreklær har vært forholdvis stabilt, mens det er stort potensial på damesiden, sier han.

Egne Sand-butikker

Han vil øke engrossalget mest mulig, men er klar på at Sand også skal ha egne butikker i Norge.

- Per i dag har vi ingen egne Sand-butikker, men vi har planer om flere etableringer. Fortrinnsvis på A-lokasjoner i de større byene. – Beliggenhet er helt vesentlig, og Sand-butikkene skal fortrinnsvis ligge på gateplan, ikke i sentre. Og de skal selvsagt ikke påvirke vårt gode forhold til vår enegroskunder, men bidra til både å øke totalomsetningen og få profilert merket på en bedre måte, sier han.

Powered by Labrador CMS