JOHNNY-LOVE

Nyttig og inspirerende i Berlin

Titusenvis av leverandører, motefolk, designere og innkjøpere fra hele verden fyller messehaller, moteshow og showrom i Berlin denne uka. Hovedattraksjonen er Bread & Butter på tidligere Tempelhof flyplass, men Premium, Panorama, og et antall mindre nisjemesser bidrar til at svært mye dreier seg om mote i den tyske hovedstaden

Publisert

Johnny Love var godt fornøyd med utbyttet av Bread & Butter

- Inspirerende, nyttig, sosialt og hyggelig. Det sier de fleste av de flere hundre norske gjestene som går fra stand til stand og på diverse show. Berlin har blitt et «must» for stadig flere nordmenn. Det er først og fremst Panorama og Premium og Bread & Butter som er mest interessant for de norske messegjestene.

Texcon arrangerte fellestur for sine medlemmer, og rundt 60 Texcon-kjøpmenn var med denne gang.

Fornøyde utstillere

- Vi er meget godt fornøyd med Bread & Butter. Det har vært en god messe for oss. Vi har fått flere nye kunder, ikke bare i Tyskland, men også andre steder i Europa, blant annet Spania, melder Johnny Love/John Vinnem, en av få norske utstillere på Bread & Butter.

Dag Even Tresselt (t.v.) og salgssjef Henrik Martens i Uber fikks tor interesse i Berlin.

En annen norsk utstiller, jakkeprodusenten Uber, er også meget godt fornøyd. Uber ble startet av Dag Even Tresselt for fire år siden og har spesialisert seg på teknisk avanserte ytterjakker. Jakkene er vanntette, men pustende, med god passform, forseglede sømmer, magnetlåser og en rekke tekniske detaljer. En «business innside» med tre store innvendige lommer, kortholder, penneholder og en mobillomme som gjør at mobilen kan betjenes mens den ligger i lommen.

- En meget avansert jakke som er krevende å produsere, rettet mot premiumbutikker og som vi nødvendigvis må eksportere for å få nok volum. Et krevende prosjekt som jeg har finansiert selv, og som nå er i godt sig i flere land. Vi er en liten, fleksibel organisasjon på tre personer som jobber steinhardt, og vi er i ferd med å lykkes. Vi har en god omsetningsutvikling, driver lønnsomt, med ett godt år i 2013, sier grunnlegger Dag Even Tresselt, som har bakgrunn fra blant annet Helly Hansen.

Powered by Labrador CMS