
Overtar Sæther & Sørnæs
Morten Engeflaen som driver Skotøimagasinet på Årnes, har kjøpt agenturfirmaet Sæther & Sørnæs AS og overtar merkene Eterna, Digel og Gardeur herre i Norge.
Frank Sæther (t.v.) og Arne Sørnæs (t.h.)overlater sitt firma og sine agenturer til Morten Engeflaen. (Foto: Granat Studios)

- Jeg kjøper et selskap med svært godt renommé i markedet, med tre solide, anerkjente merker som bærer preg av kvalitet både når det gjelder produktkvalitet, logistikk og organisasjon. Jeg har solgt alle tre merkene i butikken og vet hva de og selskapene bak står for, så jeg gleder meg virkelig til å ta fatt, sier Morten Engeflaen.
Engeflaen overtar firmaet med agenturene, showrom i Norsk Moteforum, utstyr og kundeporteføljer fra 1. juli. - Arne Sørnæs og Frank Sæther er med for fullt på MOTEUKA i august, og har lovet å stille opp i en overgangsperiode for å dele av sin erfaring, sin markedskunnskap og sitt enorme kontaktnett, noe jeg selvsagt setter stor pris på, sier Engeflaen.
Han har en allsidig selgerbakgrunn, blant annet fra dagligvare og 3M, og har drevet Skotøymagasinet på Årnes i 17 år. Med sko og klær – tre Eurosko-butikker og en klesforretning. I fjor solgte han skobutikkene for å konsentrere seg om klær.
Når han nå tar fatt på de tre tekstilagenturene i Sæther & Sørnæs AS skal han sammen med sine medarbeidere drive klesforretningen videre og satser på at han fortsatt skal ha muligheter til å bruke noe tid i butikken.
- Jeg er overbevist om at det blir mer og mer viktig å ha butikkerfaring og være hands on som detaljist når du skal jobbe som tekstilagent. Jeg ønsker ikke bare å være selger, men å bygge opp tette relasjoner og være samarbeids partner med kundene mine, sier han.
- Frank Sæther og Arne Sørnæs er meget godt fornøyd med løsningen:
- Vi kjenner Morten Engeflaen som en meget seriøs og dyktig kjøpmann som har solid erfaring og faglig tyngde i salgsfaget. Han har gjort en fremragende jobb med sine forretninger og er en sympatisk, likandes kar som jobber langsiktig og har lett for å finne en god tone med kundene. Derfor er vi sikre på at firmaet og de merkene vi representerer er i de beste hender, sier Sæther og Sørnæs.