
Sterk satsing av Park Lane
Park Lane satser på sterk vekst. Med en tydelig vekststrategi, en forretningsplan som tar sikte på å doble omsetningen kommende år og ny deleier og sjef går det svenske selskapet offensivt ut for å nå sine ambisiøse mål.
Niels Mikkelsen, Ulrik Dahl og Ola Thörn-Lindhe

Med en meget fremgangsrik virksomhet i Sverige som basis satser det svenske herremerket på å øke sin eksport. Først ved å utvikle de markedene de allerede er inne i, og siden vokse i nye land.
Park Lane satser mye på egen retail og skal åpne egne konseptbutikker. Den første Park Lane-butikken ble åpnet i Maastricht i Nederland i oktober i fjor. Siden har det kommet mange forespørsler fra kunder om å åpne flere Park Lane Stores rundt om i Europa.
Fremgangen til det svenske merket bygger på et tett samarbeid med lokale representanter kombinert med høy servicegrad, åpenhet og god kvalitet, heter det i en pressemelding.
Ny medeier og sjef
Ulrik Dahl, tidligere sjef for Esprit Europe Retail/franchise går inn som ny deleier og administrerende direktør i selskapet og tilfører dermed ny spisskompetanse på retail og forretningsutvikling.
- Etter å ha fulgt Park Lane i flere år ser jeg i dag en virksomhet med et supersterkt fundament og et produkt med et enormt potensial. Nå legger vi til min erfaring og fokuserer på å utvikle hele Park Lanes verdikjede. Samtidig inntar vi et mer internasjonalt perspektiv til måten vi forholder oss til virksomheten på. Vi skal sørge for at vi lever opp til Park Lanes posisjon og målsetting i alle markeder og oppnå en mer helhetlig profil i vår distribusjon. Jeg og mine kolleger har en meget spennende tid foran oss, sier Ulrik Dahl.

Investor og styremedlem
Bak den nye strategien står også Niels Mikkelsen, tidligere administrerende direktør i IC Company. Han investerer også i virksomheten gjennom sitt investeringsselskap Niclanca. Mikkelsen kommer til å ha en viktig rolle i styret.
- Mange små og mellomstore virksomheter trenger kompetanse for å realisere sitt potensial. Da jeg fikk innsyn i Park Lanes fremtidsvisjoner kjentes det helt riktig både å investere og dele med meg av min 35-årige erfaring i mote- og sportsbransjen, sier Mikkelsen.
Produktutvikling og markedsføring
Tidligere eneeier Ola Törn-Lindhe blir nå selskapets Creative Direktor og kommer til å konsentrere seg fullt og helt om produktutvikling og markedsføring for å ta varemerket til neste nivå.
- Jeg er glad vi har lyktes med å samle denne gjengen. At så tunge navn som Ulrik og Niels ser samme potensial i Park Lane som meg, gjør meg enda gladere. Det har lenge vært mitt og styrets problem å få frigjort nok av min tid for å utvikle våre produkter og ta oss inn i nye markeder. Nå når jeg får denne tiden, kan jeg sammen med mine kolleger love en helt nye epoke i Park Lanes historie, sier Ola Törn-Lindhe.
30 år i motebransjen
For 30 år siden solgte selskapet klær og undertøy under varemerket Bex med fokus på pris og volum. I år 2000 kom den første Park Lane-kolleksjonen og fire år senere den første Park Lane Woman.
Park Lane har de siste årene vokst til et sterkt varemerke i segmentet American Sportswear, eller «American English» som Park Lane selv velger å kalle det.
I dag finnes Park Lane i seks land. I Norge selges herrekolleksjonen av Olav Herheim i NPN as med showrom i Maridalsveien 87. Damekolleksjonen selges av Pål Fjelldal i Doc as med showrom i Norsk Moteforum.