
Storheil med eget merke
Anh Marthe Storheil presenterer sin egen kleskonfeksjon, Iben. Dermed blir hun både agent, butikkinnehaver og designer.
Anh Marthe Storheil

Den travle gründeren har mange jern i ilden. I løpet av kort tid har hun hatt sterk vekst og meget positiv utvikling med agenturselskapet Storheil Agenturer AS. Hun driver også butikken Støy i Fredrikstad, og på toppen har hun nå designet Iben.
<p>IBEN er minimalistisk med rene linjer og enkle snitt.</p>

Innovativ tankegang, kreativitet og sterk kommersiell bevissthet ligger bak, og målet har ifølge henne selv vært “å skape en merkevare med et sterkt DNA som alle ønsker å kjenne seg igjen i”.
Slik beskriver hun Iben: - Sterk, ambisiøs, sosial og leken. Hun representerer en person som du lett fascineres og inspireres av.
Merket har et minimalistisk og androgynt uttrykk, med fokus på rene snitt, kvalitet og komfort, i en prisgruppe som inkluderer alle.
Den første kolleksjonen som kommer i butikk i høst inneholder blant annet strikk i mohair og ull, silkebluser og stilrene basisplagg, noe som hører til enhver skandinavisk garderobe. Fargepaletten strekker seg i et spekter av gråtoner, til duse toner i rosa og lyseblått
- Målet for IBEN er klart: å skape et norsk klesmerke for hele det skandinaviske markedet i løpet av fem år, sier Anh Marthe Storheil. Hun har fått en god start, og har sikret seg 30 forhandlere allerede.
Storheil Agentur har utvidet lokalene i Maridalsveien og selger nå merkene Second Female, Iben, Coster Copenhagen, Black Lily, Just Female, Blue Roses Denim og Super Trash, som er et nytt, stort nederlandsk merke.