anh-marthe-storheil

Storheil med eget merke

Anh Marthe Storheil presenterer sin egen kleskonfeksjon, Iben. Dermed blir hun både agent, butikkinnehaver og designer.

Publisert

Anh Marthe Storheil

Den travle gründeren har mange jern i ilden. I løpet av kort tid har hun hatt sterk vekst og meget positiv utvikling med agenturselskapet Storheil Agenturer AS. Hun driver også butikken Støy i Fredrikstad, og på toppen har hun nå designet Iben.

<p>IBEN er minimalistisk med rene linjer og enkle snitt.</p>

Innovativ tankegang, kreativitet og sterk kommersiell bevissthet ligger bak, og målet har ifølge henne selv vært “å skape en merkevare med et sterkt DNA som alle ønsker å kjenne seg igjen i”.

Slik beskriver hun Iben: - Sterk, ambisiøs, sosial og leken. Hun representerer en person som du lett fascineres og inspireres av.

Merket har et minimalistisk og androgynt uttrykk, med fokus på rene snitt, kvalitet og komfort, i en prisgruppe som inkluderer alle.

Den første kolleksjonen som kommer i butikk i høst inneholder blant annet strikk i mohair og ull, silkebluser og stilrene basisplagg, noe som hører til enhver skandinavisk garderobe. Fargepaletten strekker seg i et spekter av gråtoner, til duse toner i rosa og lyseblått

- Målet for IBEN er klart: å skape et norsk klesmerke for hele det skandinaviske markedet i løpet av fem år, sier Anh Marthe Storheil. Hun har fått en god start, og har sikret seg 30 forhandlere allerede.

Storheil Agentur har utvidet lokalene i Maridalsveien og selger nå merkene Second Female, Iben, Coster Copenhagen, Black Lily, Just Female, Blue Roses Denim og Super Trash, som er et nytt, stort nederlandsk merke.

Powered by Labrador CMS