Steinar-Olsen-stormberg.jpg

Stormberg mest bærekraftig

 Norges største undersøkelse om hvilke virksomheter som forbrukerne opplever som mest bærekraftig har kåret turtøyprodusenten Stormberg som vinner.

Publisert

Steinar J. Olsen er rørt og glad over at norske forbrukere kårer Stormberg til mest bærekraftig.

– Norske forbrukere setter åpenbart pris på virksomheter som gjør det enkelt for dem å handle etiske og miljømessige produkter. Jeg er overrasket over at ikke flere virksomheter ser det potensialet, sier Steinar J. Olsen, daglig leder i Stormberg, i en pressemelding.

Sustainable Brand Insight har spurt 5000 nordmenn om hvilke av de 140 mest kjente merkevarene i landet som de mener er mest bærekraftig. I undersøkelsen går Stormberg til topp med en total score på 82 prosent og vinner de to kategoriene miljø og sosialt ansvar.

Har ikke strategi for bærekraft

Steinar J. Olsen, daglig leder i Stormberg er svært glad for å vinne prisen. – Dette blir jeg både rørt og stolt av. I Stormberg er ikke bærekraft en strategi. Bærekraft er grunnleggende for virksomheten, og vi har siden starten av Stormberg i 1998 ønsket å drive på en måte som utgjør en forskjell. En måte som setter positive spor i både i samfunnet og i vår leverandørkjede. Til vår store glede er dette også noe våre kunder er opptatt av og setter pris på, sier Olsen.

Gjør det enkelt for kundene

Ifølge Olsen er det viktig at Stormberg er et selskap som gjør det enkelt å ta de gode valgene, både når det gjelder miljø og sosialt ansvar. – Denne undersøkelsen gir oss den bekreftelsen vi trenger, nemlig vissheten om at kundene ønsker å ta bærekraftige valg hvis de bare får sjansen og informasjonen de trenger. Vår oppfordring går derfor til andre bedrifter; ikke vent på at kundene deres skal ta initiativ til grønnere produkter eller mer etisk drift. Ikke vent til klima og samfunnsansvar blir en motesak. Ta ansvar fordi det er det rette å gjøre, og gjør det enkelt for kundene å ta bærekraftige valg, sier Olsen.

Powered by Labrador CMS