
- Trender skal skape business
- Vi sorterer, navigerer og finner de trendene som kan skape forretning for kundene, sier Anja Bisgaard Gaede, som sammen med sin kollega Jacob Søndergaard nå har etablert et nytt trendbyrå, SPOTT trends & business. Begge har tidligere jobbet i pej gruppen.
Anja Bisgaard Gaede og Joacob Søndergård

Det nye byrået tar et oppgjør med den tradisjonelle måten å jobbe med trender på. Sesongtankegangen er erstattet av en ny trendtiming, og trender blir målrettet. - Det er trender målrettet den enkelte virksomhet som skaper kommersielle muligheter. Kunsten er ikke lenger å spotte trender, men å målrette dem slik at de skaper størst mulig profitt, slår Bisgaard Gade fast.
I SPOTT arbeider de etter en ny trendtiming som skaper bedre samspill mellom trender og produktutvikling. - For mange er sesongtankegangen foreldet. Dels fordi året består av langt flere enn to kolleksjoner, og dels fordi trender har forskjellig varighet, tyngde og relevans for de forskjellige aktører i livstilsbransjene, forteller medinnehaver Jakob
Søndergaard.
SPOTT vil skape sammenheng mellom trender og business via foredrag og workshops, design- og businesskonsultasjoner, seminarer og konferanser samt styrearbeid og artikler.