
Nytt skjortemerke i sterk vekst
J. Harvest & Frost er et nytt skjortemerke med norsk design som har hatt sterk vekst siden lanseringen i fjor. Merket har tre linjer, Green, Red og Purple Bow for både herrer og damer.
- Arbeid og fritid flettes inn i hverandre. Du går gjerne rett fra jobb til ett eller annet arrangement, eller ut på byen. Enten i den samme skjorta, eller du skifter underveis. Da gjelder det å ha lettstelte skjorter i god kvalitet som holder stilen en lang dag, og som er enkle å transportere, om du ønsker å ta med skift. Vårt skjortekonsept tar hensyn til dette; her er det skjorter som både kan brukes på jobben og i private sammenhenger. De er strykefrie, lette å ta med seg, og har en kvalitet at de godt tåler en lang dag på jobben og en tur på byen etterpå, sier salgssjef Anders Vermeli.
J. Harvest & Frost er norsk design og distribueres i Norge av det svenske børsnoterte New Wave Group, som også er distributør for kjente merker som Craft, Kosta Boda og Orrefors. Selskapet har showrom i Karenslyst Allé, men under Moteuka leier J. Harvest & Frost showrom i Norsk Moteforum for å gjøre det enklere for eksisterende og nye kunder. Skjorter er hovedproduktet, men merket har også en blazerlinje for herrer og damer. I tillegg kommer vesker og tilbehørartikler som sløyfer og slips.
- Vi ønsket å lage et enkelt og oversiktlig skjortekonsept, med tre linjer: Green Bow, som er våre klassiske, ensfargede skjorter, Red Bow, som er klassiske, men med enkelte detaljer og beskjedne matchende kontraster, og Purple Bow, de mest moderne skjortene, hvor vi leker oss litt mer med farger og detaljer.
- Et fellestrekk for alle tre linjene er høy kvalitet. Det brukes såkalt 2ply Compact cotton, en langfibret bomull fra en av verdens største produsenter av skjortestoff. Alle skjortene har en såkalt split yoke: Ryggstykket er delt i to og lagt diagonalt mot hverandre, med perfekt mønstermatch og en fin stretcheffekt som gir god passform og bevegelighet i skulderpartiet. Det er lagt inn en spesialtape i alle sømmer, noe som holder dem slette og rynkefrie etter vask.. Her er det snakk om å gjøre det enkelt: vask, heng, tørk og bruk. Noe som passer perfekt for travle folk på farten, sier Vermeli.
Produktene profileres på en smakfull stiling måte, i en lekker «skjortekonvolutt» med vindu og logo. Vermeli er ikke redd for å sammenligne J.Harvest & Frost med de beste skjortene på markedet, men prismessig ligger de godt under. – Noe som har gjort oss til et attraktivt alternativ for mange butikker, med godt gjennomsalg og gode kalkyler. På et drøyt halvår har vi fått 70 kunder som stadig kommer igjen. Vi har omgående levering, med lager i Norge, noe som gjør det enkelt og raskt å supplere, sier Anders Vermeli.