Hugo og Marius Eckmann sørger for at Steen og Strøm får det de ønsker.
Julian Reed skal bli et internasjonalt anerkjent merke, sier Hugo Grimsrud.
Hugo Grinsrud sammen med Terje Strømø og Håkon Dyngeland Solem

Ola Mæle satser på Julian Reed

Julian Reed skal bli en internasjonalt anerkjent merkevare!

Publisert

Ambisjonene er høye da designer og gründer Hugo Grimsrud og hans partner og mentor Ola Mæle lanserer herrekolleksjonen Julian Reed. Grimsrud vet at han har med seg den støttespilleren hele mote-Norge misunner ham. Ola Mæle er overbevist om at Julian Reed har et stort internasjonalt potensial, og går tungt inn i satsingen.

Grimsrud har dermed hatt anledning til å rekruttere det han kalle et dream team som skal bringe Julian Reed oppover og framover. Terje Strømø og Håkon Dyngeland Solem har begge tung internasjonal erfaring og har jobbet med kjente internasjonale og motehus i en årrekke. I tillegg er Marius Eckmann, med en fortid i blant annet Tiger of Sweden og J. Lindeberg, engasjert som salgsansvarlig for Norge.

Grimsrud lanserte Julian Reed første gang for to år siden, men fant ut at tiden ikke var inne for å satse. I stedet «gikk han under jorden», som han selv sier, for å utvikle konseptet og kolleksjonen videre. Det siste året har han hatt kontakt med Ola Mæle, som ganske snart lot seg overbevise om at dette var et konsept som det var verd å satse på og som kunne bli en internasjonal merkevare.

Sønnens navn

Da han startet utviklingen av merket var hans samboer gravid, De fant ut at Julian var et passende navn. Med samboerens etternavn Reed falt merkenavnet også kjapt på plass. – Et godt navn og en god historie, slår Hugo fast.

«Affordable high end»

Julian Reed er en full kolleksjon i segmentet «affordable high end»; Materialer av høy kvalitet, produsert av høyt kvalifiserte fagfolk på anerkjente fabrikker. En bred konfeksjonslinje, et strikkeprogram med kasjmir, stor satsing på jeans og teknisk avanserte vann- og vindtette ytterjakker pluss belter og et utvalg av annet tilbehør.

Godt salg

Den siste uken har «dreamteamet» jobbet ut fra The Thief i Oslo, og har ifølge Grimsrud fått en fantastisk respons. – Vi har tatt kontakt med de beste herrebutikkene i Norge, som har reagert meget positivt og kjøpt inn store deler av kolleksjonen.

- Ytterjakker, jeans og strikk har det største volumet, men hele kolleksjonen selger godt. Vi er positivt overrasket over den overveldende responsen, sier Grimsrud.

Internasjonal satsing

Målet er å komme inn i 30-40 av de beste herrebutikkene i Norge. Deretter står først Skandinavia og deler av Europa for tur. – Vi har lagt en langsiktig plan for å bygge merkevaren. Først og fremst må vi ha en solid base i Norge før vi går ut i resten av Skandinavia. Det regner vi med skjer til høsten, sier Grimsrud.

Dream Team

Han bobler over av energi og entusiasme: - Det er fantastisk å jobbe i et team med så sterke partnere og støttespillere. Ola Mæle er den beste partneren og mentoren man kan ha. Når han sier at Julien Reed er det merket han har lett etter i 30 år, er jeg trygg på at vi er på rett vei. Terje Strømø har lang erfaring fra sportsbransjen og utvikling av tekniske materialer og gjør en fantastisk jobb med yttertøyet vårt. Håkon Dyngeland Solem har jobbet med mange av de beste italienske og internasjonale motehusene og er en mester i kolleksjonsutvikling, Marius Eckmann er en sympatisk kar som er godt kjent og respektert blant de kundene vi henvender oss. I tillegg er det helt topp å bli støttet av Norges kuleste hotell, og av bilmerket Jaguar, som også er en av våre støttespillere. Jo, nå har vi glade dager, stråler Grimsrud.

Powered by Labrador CMS