Tekstilforum 1/2016

I Tekstilforum 1/2016 finner du innkjøpsguide for høst/vinter 2016/2017, nyttige reportasjer om blant annet kundepleie og butikkdrift, pluss vår store «Moteuka spesial».

Publisert

I Tekstilforum 1/2016 finner du dette:

LEDER
Du MÅ ikke ha det
– Det merket MÅ vi bare ha. Et utsagn jeg har hørt mange ganger fra ulike typer butikker. Det stemmer sikkert i mange tilfeller. Men bare hvis du MÅ ha det fordi varene går kjapt ut av butikk og du tjener godt med penger på dem.

Les lederartikkelen her

MESSENYTT

  • Oslo Runway i Operaen
  • We Norwegians vokser internasjonalt
  • – Må være partner og rådgiver
  • Mote i nordlys
  • Memini fyller 10 år
  • Vikse og Melli i nytt showrom
  • Samklang fra Lilleba & Herremann
  • Sterk økning og nye merker hos Moxtex
  • Bærekraftige mammaklær
  • Jofama-samarbeid med Eurovision-vinner
  • Zebra med By Z Oslo
  • Boheme Urban nytt merke fra Boheme
  • 70-tall fra Becksøndergaard
  • Merkevarebygger på mote, sport og sko
  • Nye merker fra Lillelam

NYHETER FRA Maridalsveien 87

  • Trendpartner vokser
  • Ny selger og nye merker
  • Skal få fart i Napapijri
  • Småvarer stadig viktigere
  • Ny start for MCS
  • Sterk økning for Sand
  • Ny selger i InWear
  • Gode tider for IC Group
  • Innovativ urban-kolleksjon

MOTEUKA SPESIAL

Leverandøroversikt
Hvor finner du de forskjellige leverandørene i Oslo under Moteuka? Tekstilforum gir deg oversikten som gjør livet lettere for deg som innkjøper.

Programmet for moteuka
Moteshow, Fashion Talk, Trendinnlegg og bransjetreff. Vi gir deg programmet for Moteuka.

Nyheter fra leverandørene:

  • Next step for moteuka
  • DK Company kjøper Pulz, Culture og Educe
  • Imperial nytt merke hos hege&kristin
  • – Må samarbeide til innkjøpernes beste
  • 30 år med klær for kvinner med former
  • "Italian fashion" med svensk regi
  • Ny eier satser videre på Blæst
  • C’Arla Du Nord er tilbake
  • Wheat med Disney-kolleksjon
  • Park Lane vokser
  • YaMaya fra Close to my Heart
  • God start for The8th
  • Historien om et skjerf
  • Jockey nattøy og badetøy hos Kjellman
  • Kris AS med større kolleksjon
  • 3000 kvadratmeter signert i Moteforum
  • KK design fornyer seg
  • Nytt skjortemerke i sterk vekst
  • Trendriktig stormote
  • Molly-Jo tilbake i Norge
  • Varme, dype farger fra Cream
  • Claus Jensen til Sæther&Sørnæs
  • Gir kvinnene en fin bakdel
  • Robert parkerer selgerbilen
  • Bibba med nye modeller og omgående levering
  • Sko og skjorter fra Dahlin
  • Always in the Sun hos LG Agenturer
  • Snøfall og Fantorangen fra Safa
  • Klær, interiør og tilbehør fra Sense of Joy
  • DK Company selger Creamie
  • Tif-Tiffy utvider
  • Sterk økning for Cavalier
  • Oscar of Sweden
  • CIFF er utsolgt

DESIGNERE
Med sko som lerret
Kastel er et skomerke med røtter i skatermiljøet i California, men det gikk konkurs for mange år siden. Andreas Malo Dyb fikk rettighetene til merket og relanserte det som et norsk merke.

Trio med suksess i skinn
Vi er på besøk i Drammensveien 118, der trioen som står bak merkevaren Cala & Jade har sitt showrom, sammen med flere andre designere som er under vingene til Blender Agency.

TREND
Våre innkjøpsguider gir deg overblikk over de viktigste trendene basert på leverandørenes kolleksjoner.

Dame - Høst/vinter 2016/2017.
- STRIKK ER ET MUST
- MANGE BUKSENYHETER
- LÆR OG PELS – EKTE OG KUNSTIG
- FEMININE OG KLASSISKE BLUSER
- VELKJENTE PASSFORMER OG NYE DETALJER
- TRYGG LOUNGEWEAR
- YTTERTØY

Herre - Høst/vinter 2016/2017
- YTTERTØY
- Casual: INSPIRERT AV SPORT OG NATUR
- FORMELLE detaljer

BUTIKKDRIFT
Kreative brødre med norsk suksess
Gutta bak forretningen som ble kåret til årets butikk i Oslo i juni, har ikke ligget på latsiden. I F5 Concept Store sine lokaler i Øvre Slottsgate, er det travle tider. Kunder er innom og kikker på design og kvaliteter på klærne, alle norske merker.

KUNDEPLEIE
Med kunden på RØD LØPER
Grundig forarbeid, en god visning og gode samarbeidspartnere. Det er oppskriften på en god kundekveld for Unn Beathe Sulland i Sulland AS på Lena på Toten. Da putter hun kundene på den røde løperen og gir dem en hyggelig opplevelse.

Kommer du til KORT?
75 prosent av alle dansker går rundt med et medlemskort i en kundeklubb i lommeboka. I Norge er det ikke gjort tilsvarende undersøkelser, men ingen ting tyder på at vi nordmenn er mindre glade i det som framstår som gode tilbud spesielt for deg.

Tror på kortløs framtid
Med Maincard trenger ikke kundene å ha med et eget medlemskort for hver kundeklubb, men registerer sitt bankkort eller kredittkort på Maincards nettsider. Så blir bonus og andre fordeler fra den enkelte kundeklubb registert direkte hos
de ulike forretningene som har avtale med Maincard.

Kundeklubb gir lojalitet
Lindex er en av de største kleskjedene for kvinner og barn i Norge. Kjeden lanserte kundeklubben More at Lindex 1. november 2012.

BRANSJEPROFILEN: Per Støldal
Norges raskest tekstilhandler - og den mest ryddige
Som nybakt Norgesmester i baneracing er han utvilsomt Norges raskeste tekstilhandler. Og en kjapp titt i butikken gjør meg ganske overbevist at han er en av de mest ryddige også!

LEVERANDØRINDEKS
Klikk her for nettversjon

MARKEDSPLASSEN

Bestill abonnement

Last ned hele bladet eller enkeltsider

Powered by Labrador CMS