Pål Fjelldal, Olav Herheim og en av tre selgere på Park Lane dame, Trine Roen Vole.
Park Lanes english american-stil treffer godt I Norge.

Park Lane vokser

Det svenske merket Park Lane øker jevnt og trutt i Norge. Nå har de to agentselskapene som selger dame- og herremerket flyttet inn på felles showrom (620) i Norsk Moteforum og vil fortsette «samboerskapet» fra 2017 med felles showrom på Fornebu.

Publisert

Park Lane kaller sin stil for «english american» og markedsfører seg som et prisgunstig kvalitetsmerke i konkurranse med merker som Gant, Jean Paul og Lexington. Det er et klassisk, preppy merke med standardfarger i rødt, blått, hvitt og beige som går igjen fra sesong til sesong og med sesongfarger som matcher og gjør det enkelt å binde kolleksjonene sammen.

- Det går alltid en rød tråd gjennom kolleksjonene, med farger som går igjen i de ulike plaggene som gjør dem enkle å matche og kombinere. Det er viktig for oss å selge Park Lane som et konsept. De butikkene som lykkes best er de som utnytter konseptet. Derfor er det viktig for oss å vise hvordan de ulike delene av kolleksjonene kan fungere sammen, sier agent for herreklær, Olav Herheim i Mutari.

Han har solgt Park Lane herre i Norge i to år og har fått en god start. Hittil har han solgt inn kolleksjonen og konseptet i rundt 40 butikker med et totalsalg på rundt 8 millioner i 2015. Herheim er godt i gang med å etablere shop-in-shop-konsepter, som har et et delikat og fleksibelt innredningssystem som både fremhever produktene, men som også kan gi et positivt bidrag til innredning og profil i butikken. Park Lane satser stort på sitt shop-in-shop-konsept og et langsiktig mål for Norge er å få etablert rundt 30 shop-in-shops på dame og herre.

På Fjelldal i DOC AS har samarbeidet med firmaet bak Park Lane med andre merker i 25 år, med gode erfaringer. Han har hatt sterk vekst på Park Lane dame de to siste årene, med mellom 80 og 90 kunder og et salg på i underkant av 10 millioner kroner. – En god start, og en respons blant kundene som gjør at vi har store forhåpninger til fortsettelsen. Park Lane har et stort potensial i Norge. Det er lettsolgt, og har farger som liver opp butikkene og gjør kundene nysgjerrige. Vi har tre selgere som deler Norge mellom seg i dag, og kommer til å satse mer nordover. Vi har mange felles kunder med Park Lane herre. At vi nå er samlet i felles showrom, vil og oss mange fordeler, sier Fjelldal.

Powered by Labrador CMS