Pengestøtte og rosa historier mot brystkreft

Sammen med sine kunder har Lindex samlet inn over 2,6 millioner kr til Kreftforeningens og Brystkreftforeningens Rosa sløyfe-aksjon i oktober

Publisert

Gjennom ulike aktiviteter har Lindex satt fokus på kampen mot brystkreft i oktober, fremfor alt gjennom salg av den spesialdesignede kolleksjonen, Pink Collection, der 10 prosent av omsetningen gikk til innsamlingen. Et rosa skinnarmbånd, samt omsetningen av den årlige Rosa sløyfen, bidro også godt til årets innsamling. En motevisning utenom det vanlige i Ekebergparken i samarbeid mellom Lindex, Rosa sløyfe, Ekebergparken og Esmod 7.-9. oktober, var en vakker og annerledes måte å spre informasjon om brystkreft på. Under tittelen «Rosa historier» ble seks kvinnestatuer kledd opp i Pink Collection, for å fortelle historien til seks kvinner som har overlevd brystkreft.

- Brystkreft er en sykdom som berører oss alle. Mange av våre kunder og medarbeidere er kvinner, derfor er kampen mot brystkreft viktig for oss. Jeg er stolt av at vi sammen med våre kunder gjennom ulike aktiviteter har bidratt i kampen mot brystkreft, sier landsjef i Lindex Norge, Hanne Leino.

Kampen mot brystkreft er en viktig del av Lindex’ sosiale engasjement og moteforetaket har vært hovedsponsor for Rosa sløyfe-aksjonen siden 2003. Engasjementet har i løpet av årene bidratt til å finansiere kreftforskningen og øke bevisstheten rundt sykdommen.

- En varm takk til Lindex’ kunder og ansatte for deres viktige bidrag til Rosa sløyfe-aksjonen. Alle disse gavene utgjør et stort og viktig bidrag til norsk brystkreftforskning, en forskning som fører til at flere vil overleve. Det er bare i fellesskap at vi kan beseire kreft, sier generalsekretær i Kreftforeningen, Anne Lise Ryel.

Powered by Labrador CMS