Lene Nykmark (t.v.) og Marita Bratset blir Sorbets salgsteam i Norge
Foto: Lene Nykmark/DK Company
Sorbet nytt ekspressmerke i DK Company
Under Københavnmessen i februar lanserer DK Company sitt nye ekspressmerke Sorbet.
- Sorbet er
sikkert et merkenavn som mange husker fra noen år tilbake. Vi har hatt det
liggende i skuffen en tid, og nå ønsker vi å lage en ny fortolkning, som
ekspresmerke, sier country manager i DK Company Norway, Leif Winterskov.
Europa-produksjon
Sorbet vil få 100
prosent europeisk produksjon, noe som vil gjøre at reaksjonstiden på nye farger
og trender, og de mangler og behov som vil oppstå i markedet, blir meget kort.
Sorbet vil ha leveringsklare varer fra februar 2023.
Kjapt og
trendbasert
- Sorbet har
ingen faste kolleksjonsrytmer. Det ligger i merkets DNA at det skal være
trendbasert, slik at vi kan tilby nyheter løpende. Vi ønsker ikke å bli bundet
opp i faste rammer, men skal være i stand til å reagere hurtig på design,
trends og kvaliteter som rører seg i markedet. Vi ønsker at våre kunder og
forbrukerne skal føle at de får et value for money-produkt, så vi kommer til å
ha et kommersielt uttrykk, med sterk fokus konkurransedyktige priser og en
kvalitetsprofil, sier Winterskov.
Sorbets salgsteam
vil bestå av Maritha Bratset, som har lang fartstid både i DK Company og med andre
kjente merker. Hun er salgsansvarlig for Norge og har med seg Line Nykmark på
back office. De vil ha base i DK Companys showrom i Thorvalg Meyers gate 11.
- Et supert
salgsteam, som vil ivareta tidligere og nye kunder på en god måte, og vi vil
selvsagt markere introduksjonen av Sorbet under moteuken i februar med
happenings og overraskelser til kundene, sier Leif Winterskov.