Sterk vekst og gode resultater for H&M

H&M Group vokser videre i høyt tempo. 413 nye butikker ble åpnet i 2015, og det planlegges 425 nyetableringer og ni nye e-handelsmarkeder i 2016. Konsernet leverte flotte tall i årsregnskapet for perioden 1. desember 2014 til 30. november 2015.

Publisert

H&M Group er i dag inne i 61 forskjellige markeder, og salget har hatt en fin utvikling for alle konsernets merker: H&M, H&M Home, Cos, &Other Stories, Weekday, Monki og Cheap Monday.

Omsetningen inklusive moms var på 209,9 milliarder svenske kroner, en økning på 15 prosent i forhold til året før. Resultatet landet på 20,9 milliarder SEK, en milliard mer enn året før.

India, Sør-Afrika, Peru, Taiwan og Macau var nye H&M-markeder i 2015. I løpet av dette året åpnes det butikker i New Zeeland, Kypros og Puerto Rico.

Powered by Labrador CMS