Vallenes pop up på Aker Brygge
Veronica B. Vallenes, ett av de nye, store navnene i norsk motedesign, har åpnet pop up-butikk på Aker Brygge.
Designeren, som nå har flyttet hjem til Kristiansand etter flere år med base i København, har etablert et tett samarbeid med Aker Brygge. Senteret var støttespiller da hun viste sin høstkolleksjon på Oslo Runway i februar. Nå brukes samarbeidet med Vallenes for å markedsføre de nye mulighetene som nå er klare etter en omfattende ombygging og restaurering. – Målet er klart. Aker Brygge skal ikke bare forbindes med uteliv og myldrer på fine sommerkvelder, men være en levende bydel med tilbud innen kunst, kultur, musikk, bøker og mote. En attraktiv helårsdestinasjon med attraktive butikker og et allsidig tilbud.
- Det finnes mange inspirerende og talentfulle designere i motebransjen. En av dem er Veronica B. Vallenes. Hun bidrar til et seriøst og etterlengtet løft og setter norsk mote på kartet. Nå ønsker vi å gjøre det samme for henne, sier Mim Stang, Marketing & Community Manager på Aker Brygge.
Butikk i en måned
Pop up –butikken blir stående oppe en måneds tid. Her finnes smakebiter fra Vallenes sin produksjon helt fra debutåret 2010 og framover. Det mest interessante er en minikolleksjon som er inspirert av bygningsmassen og omgivelsene på og rundt Aker Brygge.
Inspirasjonen er hentet fra ulike deler av brygga. Både bygninger og mennesker har påvirket prosessen. Fra speilkonstruksjoner i Terminalbygget, treverket på brygga, vinkler, buer og arkitektoniske detaljer i fasader og bygg og bølgenes dynamiske bevegelser. Resultatet er fem antrekk: Kunstverket, Brygga, Terminalbygget, Verkstedhallen og Onda-bygget.
- Samarbeidet med Aker Brygge betyr svært mye for meg, og det var en spesiell opplevelse å lære mer om historien og gå rundt og se på bygninger og omgivelser med helt nye øyne for å samle inspirasjon, sier Veronica. B. Vallenes.