Moods-gründerne Pder Børresen, Simen Stålnacke og Jan Egil Flo får tilført kapital og kunnskap fra Varner. Foto: Moods of Norway

Varner inn i Moods of Norway

Varner kjøper 25 prosent av Moods of Norway. Gjennom Varner Invest blir selskapet en viktig finansiell partner i Moods of Norways videre utvikling og vekst i Norge og utlandet.

Publisert

Investeringen innebærer at Varner Invest blir en stor aksjonær i Moods of Norway, men samtlige av Moods-gründerne og øvrige aksjonærer blir værende i selskapet som før.

Jan Egil Flo fortsetter som daglig leder og styreformann i Moods of Norway. Representanter for Varner Invest blir styremedlemmer i selskapet.

Større muskler

- Som alltid skjer det mye spennende i Moods. I sommer kjøpte vi kleskjeden Brandstad med 23 butikker, så på veldig kort tid har Moods doblet seg i størrelse. Derfor er vi veldig stolte og glade over å få Varner på eiersiden i Moods of Norway. Nå får vi både finansielle muskler og tilgang på Norges beste bransjekompetanse. Det gir oss en enda bedre plattform for videre utvikling og vekst. Varner vil tilføre oss mye viktig erfaring og læring, sier daglig leder i Moods of Norway, Jan Egil Flo i en pressemelding.

Snuoperasjon

Han fortsetter:

- De to siste årene har Moods of Norway vært igjennom en omfattende snuoperasjon med et betydelig fokus på å strømlinjeforme selskapet og effektivisere kjededriften.

Strategien har gått fra bred engrosdistribusjon til bare å omfatte design, produksjon og distribusjon i egeneide butikker. Utnyttelse av synergier i IT-systemer, organisasjon og lager er dermed blitt viktigere for å sikre god og effektiv drift.

Oppkjøp av Brandstad

- I tillegg til dette har oppkjøpet av Brandstad gitt flere muligheter til gjennomføring av nye konsepter og ideer som tidligere ikke var mulig. Nå med Varner på eiersiden har selskapet skapt en veldig fleksibel plattform som kan være med å skape nye innovasjoner i norsk klesindustri.

- Mer moro

- Varner er en utrolig trivelig gjeng, og en bauta i norsk klesindustri. Vi er nå utrolig glade for å kunne få leke sammen med dem. Vi tror at vi sammen kan være med å utvikle klesindustrien i Norge. Det er mange spennende prosjekter på gang og nå føler vi at vi er rigget til å finne på veldig mye moro fremover. Dette blir stor stas, sier Simen Staalnacke, en av gründerne i Moods of Norway.

Kapital og kunnskap

- Moods of Norway er en fantastisk merkevare og en av Norges største motesuksesser. De har vært utrolig ambisiøse og det har vært inspirerende å følge ekte norsk gründerånd. Både Moods og Varner ligger langt fremme på teknologi og bærekraft. Med denne investeringen ønsker vi å bidra med kapital og kunnskap om tekstilbransjen og kjededrift i Norge og internasjonalt, sier Marius Varner i en kommentar.

Powered by Labrador CMS