Norsk, røff natur er rammene for neste høsts kolleklsjonsbilder

Funksjonelt og trendy yttertøy

Sportens funksjonalitet kan kombineres med visuelt tiltalende yttertøy til menn. Det er utgangspunktet for det danske merket Fat Moose.

Publisert

Selskapet bak, Urban Brands, har lagt ned mye ressurser i utviklingen av Fat Moose, for å oppnå den optimale kombinasjonen av funksjonalitet med vann- og vindtette klær, med trendy design og estetikk.

- Sportsbransjen har dominert utviklingen av tekniske kvaliteter i yttertøy i lang tid. Det er på tide at vi i motebransjen tar igjen dette forspranget. Vi har brukt lang tid på å utvikle en moderne serie av yttertøy i ekstremt høy kvalitet, men som prismessig ligger godt under det nivået man ser i sportsbransjen, sier Christian Bisgaard, direktør for Urban Brands i en pressemelding.

- Fat Moose skal være et nordisk utendørsmerke, så det falt naturlig å bruke den fantastiske norske naturen da vi skulle skyte bilder til AW 18-kolleksjonens lookbook, sier Bisgaard, som har fått en god start med Fat Moose i Norge, med et samarbeid med Tore Almehagen og Vidar Bersaas i Just Another Agency. De har showrom i Moteforum under Moteuka.

Farger, detaljer og overflater og fôr som matcher røff norsk og skandinavisk natur preger kolleksjonen.

Powered by Labrador CMS