Selskapet bak, Urban Brands, har lagt ned mye ressurser i utviklingen av Fat Moose, for å oppnå den optimale kombinasjonen av funksjonalitet med vann- og vindtette klær, med trendy design og estetikk.
- Sportsbransjen har dominert utviklingen av tekniske kvaliteter i yttertøy i lang tid. Det er på tide at vi i motebransjen tar igjen dette forspranget. Vi har brukt lang tid på å utvikle en moderne serie av yttertøy i ekstremt høy kvalitet, men som prismessig ligger godt under det nivået man ser i sportsbransjen, sier Christian Bisgaard, direktør for Urban Brands i en pressemelding.
- Fat Moose skal være et nordisk utendørsmerke, så det falt naturlig å bruke den fantastiske norske naturen da vi skulle skyte bilder til AW 18-kolleksjonens lookbook, sier Bisgaard, som har fått en god start med Fat Moose i Norge, med et samarbeid med Tore Almehagen og Vidar Bersaas i Just Another Agency. De har showrom i Moteforum under Moteuka.
Farger, detaljer og overflater og fôr som matcher røff norsk og skandinavisk natur preger kolleksjonen.