visning-cfw.jpg

Opp og ned i København

Omtrent som før på CIFF, CPH Vision og Terminal 2, og økning i antall besøkende på Gallery. Flere utenlandske innkjøpere og kjempesuksess med verdens lengste catwalk. Det er Copenhagen Fashion Week i et nøtteskall.

Publisert

Rundt 100.000 mennesker så showet på verdens lengste catwalk i København.

Arrangørene i København gjør et stort poeng av at de er en av de største motemessene i verden og kjemper hardt for å beholde denne posisjonen. Tallene fra Bella Center viser at det var omtrent like mye besøkende som i august i fjor (24.653), med et stigende antall utenlandske gjester.

På grunn av organiseringen av standene kunne det til tider virke litt glissent noen steder. Spesielt i den nye hallen for herreklær i Bella Center, som denne gangen var flyttet opp en etasje, ved siden av de faste showrommene for herre.

De som var så heldige å ha stand inntil korridorene med gjennomgangstrafikk var brukbart fornøyd. De som sto lengst bak i hallen hadde det til tider ganske ensomt.

Bra trafikk i de faste showrommene i Bella Center. Pål Brandsæter i Soya Concept øker fortsatt i Norge, og er fornøyd med messen i København.

CPH Vision og Terminal 2

CPH Vision registrerte 10.142 besøkende og Terminal 2 12.317. Dette er omtrent som i agust i fjor og litt mindre enn i februar, men med en messedag mindre.

Et viktig poeng for arrangørene er at det ifølge deres oversikt er like mange butikker representert som før, men at det kommer færre fra hver butikk.

Omleggingen av standene i Øksnehallen med lavere skillevegger ga bedre oversikt og mer messestemning, men flere utstillere følte at det var mer glissent enn før.

Terminal 2 med streetwear, sportswear og jeans har funnet formen og fungerte bra både for utstillere og besøkende.

Økning for Gallery

Mest trøkk og god messestemning var det i Gallery, noe tallene over antall besøkende bekrefter.

Her ble det registrert 11.000 besøkende, en økning på 4,6 prosent i forhold til august i fjor.

De fire messearrangørene har gått sammen i en felles organisasjon, men mangler fortsatt en del før alt fungerer som ett arrangement. En egen bilpark som kjørte i skytteltrafikk mellom messene var utvilsomt et pluss for innkjøperne.

Verdens lengste en suksess

Det store eventet i København var utvilsomt verdens lengste catwalk. Tross ustabilt vær var det mye folk og god stemning. Anslagsvis 100.000 mennesker samlet seg rundt den rosa catwalken som slynget seg fra Rådhusplassen og gjennom handlegaten Strøget. 250 modeller hadde en meget tøff jobb: De gikk nesten 1,6 km på en rosa catwalk på Strøget. En meget lang tur på syltynne hæler….

Powered by Labrador CMS