1.christian.jpg

Clean look, naturlig slitasje

Autentisk, clean look og naturlig slitasje avløser ripped, applikasjoner og strass i jeans neste vår og sommer, sier Christian Rom i Nudie Jeans. Du kan lese mer om vår- og sommermoten i kommende utgave av Tekstilforum, som kommer om få dager.

Publisert

Christian Rom i Nudie Jeans (Foto: Ove Hansrud)

De siste årene har jeanstrenden generelt vært preget av destroyed og ripped vasker, tidligere med mer applikasjoner og strass. Den trenden er over.

Nå går det mot mer clean look. Etter en høst som naturlig nok har mørkere farger går vi mot en vår og sommer med veldig mye lys, bleket denim. Fortsatt blir det litt ripped, men langt mindre enn før.

Jeansene skal se ut som de er slitt over flere år. (Foto: Ove Hansrud)

Autentiske

– Jeansene skal være autentiske og se ut som de er slitt over flere år. Noe som passer oss svært godt. Vi har alltid vært opptatt av kvalitet og ønsker å lage produkter som skal vare lenge. Kundene vil også ha det slik, i stadig større grad. De vil forlenge levetiden på jeansene sine. Det er lov å legge opp, lappe, sy og fikse selv. Det har vi tatt konsekvensen av ved å levere jeans med reparasjonssett som inneholder nål, original tråd, knapper og sandpapir, sier Christian Rom.

God posisjon

–Nudie Jeans finnes i rundt 150 norske butikker. Desidert største kunde er Varner-gruppen med Carlings, Volt og Urban. Vi har også utviklet en shop in shop som vi blant annet har på Steen & Strøm Magasin. Og vi har vår concept store på Grünerløkka som fungerer bra, slår han fast.

Flere modeller

Det svenske jeansmerket startet med fire passformer som nå er blitt til 14. De fleste unisex, men det er fire-fem modeller som selger spesielt godt til jenter. Vi har vokst med flere passformer og flere vasker og med et bredere utvalg av andre produkter. Men jeans har alltid vært utgangspunktet. Det som har kommet til av T-skjorter, gensere, jakker, belter, sko, frakker og accessoirer er jeansrelaterte.

Suksessfaktorene er ganske enkelt at kundene vet hva de får. Vi er tro mot konseptet. Bak nye vasker ligger det mye ekspertise og håndverk. Alle passformer har navn som beskriver hva kundene får. Vi har alltid hatt en klar filosofi om at vi skal være blant de beste på kvalitet og passform for å få dedikerte kunder som kjøper bukser de skal ha lenge.

Powered by Labrador CMS