Cheap Monday.png

Sko og undertøy fra Cheap Monday

Høsten 2011 kommer Cheap Monday med to nye produktkategorier: Sko og undertøy. Det er snakk om komplette kolleksjoner og også nyheter i sesong. Fra før har det populære svenske jeansmerket utvidet med babytøy, accessoirer og briller.

Publisert

Cheap Monday lanserte sine første jeans i 2004. Det var på den tiden prestisjejeansene herjet og prisene skjøt i været. Ideen bak Cheap Monday var å lage motejeans som folk hadde råd til, og det var en idé som fenget. Populære internasjonale butikker som Urban Outfitters fører Cheap Monday i sortimentet.

En annen svenske med den samme ideologien, nemlig H&M, fant ut at Cheap Monday ville passet svært godt i deres portefølje – og tok over merket da de kjøpte seg inn i Fabric Scandinavien i 2008.

– Cheap Monday har hatt en fantastisk vekst og interessen for merket øker i alle markeder, forteller Håkan Ström, administrerende for Cheap Monday. Nå er merket representert i 1 800 butikker i mer enn 35 land.

– Lanseringen av de nye produktkategoriene er ledd i vår strategi for videre vekst, forteller Ström. Den første skokolleksjonen kommer i august 2011 og omfatter elleve modeller for dame og seks for herre. Undertøykolleksjonen kommer i oktober. I første omgang introduseres sko og undertøy i de nordiske landene, Frankrike, Italia, Tyskland, Storbritannia og Australia.

Powered by Labrador CMS