Misnøye med Oslo Fashion Fair

Flere utstillere var misfornøyd med Oslo Fashion Fair. De mente arrangørene ikke gjorde nok til å tiltrekke seg besøkende, verken med markedsføringen på forhånd eller skilting og merking under messa.

Publisert

Designer Natalia Leikis er en av dem som føler at hun fikk svært lite av å stille ut på Oslo Fashion Fair:

- Oslo Fashion Fair var satt opp som en møteplass mellom designere/leverandører og innkjøpere. Arrangøren hadde på forhånd lokket med mellom 3000 og 6000 besøkende. Etter tre dager klarte de ikke å trekke mer enn en håndfull interesserte.

Arrangementet var rett og slett en tragisk opplevelse, et naivt forsøk på noe man ikke behersker. Jeg synes markedsføringen og oppfølgingen overfor oss utstillere var for dårlig. Vi måtte blant annet mase for å få tilsendt invitasjoner som vi skulle sende ut til våre kunder.

At arrangørene endret åpningstidene i forhold til tidligere messer ble ikke godt nok bekjentgjort, og merkingen til lokalene var for dårlig, sier Leikis.

Må samarbeide

- Vi er selvfølgelig like lei oss som utstillerne at det ikke kommer flere innkjøpere. Men å trekke besøkende til en messe som vår er en jobb vi som arrangører og utstillerne må ta i fellesskap. D

esto flere forhåndsavtaler hver utstiller har, desto flere vil det komme, sier styreleder og partner i Oslo Fashion Fair.

– Det vil alltid være noen utstillere som ikke er fornøyd. Disse lytter vi nøye til, evaluerer tilbakemeldingene og gjør endringer til neste messe for å forbedre oss. Men når det er sagt: Det var mange som var fornøyd også, og som solgte bra.

Et resultat av ønskene fra utstillerne på messen i august var at vi flyttet nærmere Norsk Moteforum på Skøyen og kuttet ut show og underholdningsinnslag for å få en ren fagmesse.

Derfor ble messen på Skøyen nå i februar annerledes enn forrige gang. Nå må vi sette oss ned og finne ut hvordan vi kan forbedre oss til neste gang. Vi har fortsatt stor tro på at det er behov for en slik profesjonell innkjøpsarena i Norge som det Oslo Fashion Fair representerer, sier Elin Høyholm.

Powered by Labrador CMS