IMG_1383.jpg

Mote- og motivasjonsshow!

En ulv i bånd. En jaktfalk og en hubro som stuper inn og snapper byttet fra hånda tiloppasseren. En hel tropp med isdansere som har et imponerende show på en islagt del av scenen. Et moteshow hos belgiske ”mais il est ou le soleil” er ikke en vanlig visning. Det er spektakulært og imponerende.

Publisert

Masse show og fart på scenen under visningen.

Laurence Everard og Val Pollet, som står bak merket, har opplevd en eventyrlig vekst de siste året.

Ulv i bånd - et noe spesielt innslag i et moteshow

Noe som skyldes god design og kvalitet i kombinasjon av et meget velsmurt system for produksjon, lager og logistikk. Det belgiske selskapet har også lagt stor vekt på å bygge en effektiv og motivert salgsorganisasjon. Her skal det være show og fest.

Derfor brukes en stor del av markedsressursene til å invitere agenter og forhandlere fra hele Europa til visninger av sesongens kolleksjon i Brussel.

Show og motivasjon

- Soleil-visningene er noe helt for seg selv. Dette er ikke bare et moteshow. Det er også motivasjonsshow. Både vi som agenter og de forhandlerne som inviteres med er stolte av å selge merket og reiser hjem med fremskutt brystkasse og høy motivasjon for å selge enda mer etter en slik opplevelse, sier Roar Selbæk i Selected Brands, som er agent for Soleil i Norge.

Deler av scenen var islagt, med et forrykende kunstløpsshow God investering

– Det er bare et fåtall merker som dyrker agenter og forhandlere på denne måten. På showet i Brussel var det over 4000 inviterte gjester. Selvsagt er det en tung investering, men de får svært mye igjen i form av høyt motiverte medarbeidere med god varekunnskap og med masse inspirasjon og ideer om hvordan produktene kan eksponeres og kombineres, sier Lise og Roar Selbæk.

Liv Runningen (t.h.) Lise Selbæk, Janne Andersen og Wenche Johannesen på besøk i Soleils konseptbutikk.

Rask vekst

Soleil har vokst raskt og er i dag over det meste av verden. Belgia, Nederland og Tyskland er de største markedene. Selected Brands har solgt Soleil i fem sesonger. – Det har vokst raskt, og vi har stor tro på fortsatt sterk vekst. Nå har vi forhandlere over hele landet og i 2012 kommer den første konseptbutikken i Oslo, sier Roar og Lise Selbæk.

Lise Selbæk, Ruth Aas, Rune Aas Brandvik og Roar Selbæk.

Masse inspirasjon

De hadde med seg seks kunder til showet i Brussel. Ruth Aas og sønnen Rune Brandvik i Mathildes verden i Steinkjer var blant de inviterte forhandlerne.

- En fantastisk opplevelse, sier Ruth. - Dette inspirerer virkelig til å reise hjem og selge mer! Her får vi presentert klærne i en setting og i kombinasjoner og antrekk som gir masse inspirasjon. Plagg som vi allerede har bestilt og venter inn til høsten blir vist i en sammenheng som gjør at vi ser dem med nye øyne. Og selvsagt ser vi flotte ting som bidrar til å skape flotte antrekk og som gjør at vi tenker: Hvorfor kjøpte vi ikke den? Og den?

I tillegg til visningen var det besøk i en av Soleils konseptbutikker i Brussel, noe som også ga forhandlerne nye ideer og inspirasjon.

Powered by Labrador CMS