line.jpg

Norsk suksess på CPH Vision

Mange blide norske ansikter på CPH Vision i København. De standene det kokte mest rundt var norske. Chill Norway, Line of Oslo, Epilogue, by Ti-Mo og flere av de andre norske utstillerne solgte meget bra.

Publisert

Det kokte på standen til Chill Norway

- Dette er kjempegøy! Vi har avtaler hele dagen og folk står i kø for å snakke med oss. Skikkelig fulltreff, sier Thomas Houge i Chill Norway.

Han hoppet av jobben i mediebransjen for å bistå kona Live og Nanna Gaarud.

- Live er designer og daglig leder. Nanna er kodesigner og salgsansvarlig for Norge, og jeg er salgsansvarlig for de øvrige markedene i tillegg til at jeg tar meg av resten av det administrative arbeidet.

I tillegg til oss tre på fulltid har vi to deltidsansatte i Norge på økonomi, logistikk og service, en agent for Sverige og Danmark, en agent for Norge og Sverige for den nye barnekolleksjonen vår og en agent i Tyskland.

Han innrømmer gjerne at det har vært en tøff tid: Tre år med mye hard jobbing og lite lønn før det løsnet.

Etter meget hyggelig utvikling i Norge det siste året og svært god mottakelse på messen i København, angrer han ikke:

- Nå går det virkelig unna! Vi bestemte oss for å være forsiktige og få et godt grunnlag i Norge får vi gikk videre. Vi har truffet godt med kolleksjonene de siste sesongene, og fikk en omsetning på rundt 32 millioner i 2010 med bra inntjening.

- Nå har vi fått 80 kunder i Sverige, har kommet godt i gang i Danmark og har i løpet av messen fått henvendelser fra blant andre Holand, Tyskland, Italia og Frankrike. Men vi er fortsatt små, og forhaster oss ikke. Vi konsentrerer oss om ett land av gangen.

- Årsaken til suksessen?

- Vi har tatt et skritt av gangen og jobbet planmessig. Og vi har trofaste mot verdiene våre: Klærne våre skal være komfortable, feminine og unike. Vi er ingen trendslaver, men har vært nøye på bygge vår egen stil med utgangspunkt i verdiene. Detaljer med broderier, border og silkebånd gjør at vi skiller oss ut, og at kolleksjonene våre er blitt populære.

Det har også vært viktig for oss å begrense distribusjonen, slik at ikke våre produkter finnes over alt. Det må ikke bli for tett mellom forhandlerne. Noe som har ført til at vi har 50 på venteliste.

God fart for Line

Line Varner er godt fornøyd med salget i København

Line Varner i Line of Oslo var også et eneste stort smil da hun ble omkranset av kunder på sin stand. – Vi har fått en fantastisk mottakelse, med mange ordre og en rekke oppfølginger i løpet av messen i København, sier hun.

Line of Oslo har hatt en meget positiv utvikling. Omsetningen passerte 40 millioner i 2010, og hun selger nå i 12 land. – Vi har vært nøye på få et solid grunnlag i Norge, Sverige og Danmark før vi vokste videre, og selv om vi har fått henvendelser far en rekke land, ønsker jeg å trå forsiktig slik at vi ikke vokser for raskt, sier hun.

God trafikk hos by Ti-Mo

Powered by Labrador CMS