Active Brands omstrukturerer og nedbemanner

Active Brands omstrukturerer virksomheten for å styrke konsernets viktigste merkevarer. Konsernet vil etter dette satse på tre forretningsområder: Skigutane, fjell og friluftsliv og langrenn. Omstillingen vil medføre en reduksjon i bemanningen på rundt 20 årsverk.

Publisert

- Det er aldri hyggelig å måtte bli færre i en stor og sammensveiset familie. Men i vår virksomhet er konkurransen økende, noe som stiller store krav til at vi driver strømlinjeformet og kostnadseffektivt. Derfor gjør vi noen grep som på kort sikt virker drastiske, men som på sikt vil styrke konsernet og trygge arbeidsplassene, sier konsernsjef Simen Mørdre.

Skigutane AS vil etter omstillingen fokusere på merkevarene Kari Traa, Bula og Vossatassar. Åsnes og Beerenberg skilles ut i en egen forretningsenhet som vil spesialisere seg på fjell og friluftsliv. Det nylig oppkjøpte Bj Sport berøres ikke av omorganiseringen og vil fortsette satsingen på langrenn som eget forretningsområde.

Nedbemanningen på rundt 20 årsverk vil skje i de to forretningsområdene Skigutane og Fjell og Friluftsliv, primært fordelt på kontorene i Voss og Oslo. Noe nedbemanning vil skje umiddelbart, mens den øvrige nedbemanningen vil skje gjennom kompetansekartlegging og innplassering. All nedbemanning vil bli forsøkt løst gjennom frivillige avtaler.

Omorganiseringen gjennomføres i februar og mars.

Powered by Labrador CMS