cream3.jpg

Cream Dream Team til topps

Utrolig deilig! Dette betyr svært mye for oss! Tusen takk til de fantastiske kundene våre som har stemt på oss! Mona Lise Winther, Therese Aasland og Berit Hvattum danset den reneste krigsdansen av lykke da de kunne ta mot Tekstilforums leverandørpris for 2011.

Publisert

Glade vinnere: Berit Hvattum, Mona Lise Winther og Therese Aasland.

Cream er ett av danske Kaffe Clothings merker som selges av Mona Lise Winthers selskap M & M Agentur i Norge. Etter at hun tok over agenturet i 2003 har både Cream og søstermerket Kaffe hatt en kjempeutvikling i Norge: fra noen få millioner til en omsetning som ventes å runde 100 millioner i 2011. Dette gjelder samlet for Kaffe, Cream og det nye barnemerket Creamie.

- 2010 ble et gullår for oss, og 2011 ser ut til å bli enda bedre, sier Mona Lise. Cream selger svært godt, og det nye barnemerket Creamie har fått en kjempemottakelse. Her ligger vi foran budsjett allerede.

Creamie, her med Mona Lises datter Leah som modell, har fått en god start.

Konsernet hadde planlagt å lansere barnemerket først til sommeren, men etter kraftig påtrykk fra Norge ble lanseringen forsert. Noe som tydeligvis har slått an.

”Cream dream team”

Mona Lise er full av takknemlighet overfor selgerne Therese Aasland og Berit Hvattum og resten av teamet som står bak Cream-suksessen. Vi kaller oss ”Cream Dream team” og har jobbet steinhardt for å komme dit vi er i dag.

Nøkkelen ligger i gode produkter, stadig nye ting, hyppige leveringer tet og god kontakt med kundene. Vi reiser mye og stiller opp så mye vi kan for å hjelpe kundene med å lykkes, med råd og tips, med visninger, kundekvelder og andre events.

Derfor er det helt fantastisk at så mange av kundene stemte på oss. Det må jo vise at vi har gjort mye riktig. Nå har vi jammen mye å følge opp og leve opp til!

Må si nei

Cream har fått mange kunder over hele Norge. Dermed hender det ofte at vi må si nei til nye kunder. Vi kan ikke ha for kort avstand mellom forhandlerne. - Det er vondt å si nei, men vi forsøker å gjøre det på en måte som gjør at de det gjelder forstår at det ville være ødeleggende for alle om det ble for mange som konkurrerte mot hverandre med samme merket, sier Mona Lise.

Stor jubel da Tekstilforums redaktør avslørte hvem som ble årets leverandør.

Gode produkter, god service

Dette er et sammendrag av de begrunnelsene som kommer fram på stemmesedlene til Cream:

Produktene er moteriktige, holder høy kvalitet, har riktig passform og er elegante og trendy.

Selgerne er hyggelige og profesjonelle. De har tett kontakt med kundene, er mye ute i butikk og viser ting kundene ellers ikke får sett. De er gode og raske på levering og supplering, med få feil og høy servicegrad.Om noe skulle skje, er de blide, hyggelige og løsningsorienterte.Logistikk- og faktureringssystemene fungerer meget godt.

Norge størst

Direktør i Kaffe Clothing, Jens Obel Jørgensen er meget godt fornøyd med utviklingen:- Norge har blitt det største og viktigste markedet for oss, foran Sverige, Tyskland og Danmark.

Vi skal ekspandere videre, og ansetter flere for å opprettholde og utvikle produksjonsstyring, leveringskvalitet og den gode servicen vi er blitt kjent for. Når man vokser så raskt som nå, er det svært viktig å utvikle organisasjonen slik at vi hele tiden har full kontroll i alle ledd, sier han.

Engasjerer mange

Kåringen av Årets Leverandør har engasjert mange hundre kjøpmenn landet over, og redaktør Ove Hansrud i Tekstilforum lover at kåringen skal bli en årlig foreteelse.

– Vi vil gjerne bidra til å skape oppmerksomhet om leverandørene og hvordan man kan skape et godt samspill mellom leverandør og detaljist. I kåringen lar vi kundene få si fra og bestemme hvem som har de beste og mest lønnsomme produktene, den høyeste kvaliteten på levering, supplering og reklamasjon og den beste kundebehandlingen.

Bruk Facebook!

En årsak til at Cream fikk ekstra mange stemmer i år, er at Mona Lise la ut informasjon omkåringen på merkets Facebook-side. Noe som engasjerte kundene. Dette er et godt eksempel på hvordan man skal ha tett og god kontakt med kundene sine, og et eksempel til etterfølgelse for andre. Ikke bare foran neste kåring, men også i den løpende informasjonsstrømmen fra dag til dag.

Nærmere 60 leverandører fikk stemmer fra sine kunder i årets kåring. Cream vant en klar seier, med godt over 30 prosent av stemmene. De som kom nærmest var Riccovero, 2biz/Geir Onsøen, Fransa og Joseph Ribkoff/Geir Moberg.

Powered by Labrador CMS