Holmen senter i sterk vekst

– I stedet for å være en dårlig lillebror har vi prøvd å lage et annet kjøpesenter her på Holmen. Endelig har det gitt utelling. Det sier en fornøyd senterleder Tanja Venheim Østensen til budstikka.no.

Publisert

Tallene viser at Holmen Senter nådde rekordomsetning første halvår på 278,3 milioner kroner, opp 5,7 prosent i forhold til 2010.

– Jeg velger å tro at dette har sammenheng med de grepene vi har gjort. Vi har forsøkt å lage et veldig annerledes senter. I stedet for å være en dårlig lillebror-kopi til Sandvika Storsenter eller Trekanten i Asker, har vi lagt vekt på å skape annerledes butikker som er unike for Holmen, sier senterleder Tanja Venheim Østensen.

Nettopp det var et mål med ombyggingen, som var fullført i 2009.

– Det har tatt tid å bygge dette opp, og i mellomtiden fikk vi finanskrisen. Men nå gir det endelig uttelling, sier Venheim Østensen.

Klesbutikken Ella Marie hadde størst prosentvis omsetningsøkning, 43 prosent opp i første halvår 2011 sammenlignet med første halvår 2010.

Så er det også klær, sko og reiseeffekter som viser størst positiv fremgang for senteret totalt sett omsetningsmessig. Denne varegruppen har en fremgang på 30,8 prosent første halvår.

– Ella Marie er nettopp en slik butikk vi tenker oss. Den er ikke en kjedebutikk, men har sin egen stil, sier Venheim Østensen.

– At vi fikk inn forretningen Dorothea som har klær, sko og reiseeffekter, og som var godt kjent på østsiden av Oslo, har også hatt veldig positiv effekt. Den forretningen har skapt mye trafikk her, sier Venheim Østensen til budstikka.no.

Senteret regner med å passere 600 millioner kroner i omsetning i 2011.

Powered by Labrador CMS