ari-behn.jpg

MQ-reklame felt av reklameombud

MQs høstkampanje med Ari Behn i spissen er felt av Reklameombudsmannen i Sverige, skriver Kampanje.com.

Publisert

I fjor høst debuterte Ari Behn som modell for den svenske kleskjeden MQ, samtidig som de åpnet sin første filial i Oslo. Sammen med blant andre Alfa-redaktør Magnus Rønningen frontet Behn kampanjen med slagordet «More quality makes your wardrobe, money and planet last longer».

- Villedende

Det falt ikke i god jord hos Sveriges Konsumenter, som mente det ikke fantes noen bevis for at MQs klær holdt en høyere kvalitet enn andres, eller at de var miljøvennlige.

De klagde derfor kampanjen inn til Reklameombudsmannen, skriver Dagens Media.

Den svenske Reklameombudsmannen har nå sagt seg enig i at MQ hverken har kunnet dokumentere at klærne har en høyere kvalitet enn andre moteplagg, eller at kundene sparer penger eller gjør en innsats for miljøet ved å handle hos MQ. Reklamen er dermed villedende, ifølge RO.

«Kongelig» kritikk

Det er ikke første gang Ari Behns reklamestunt har skapt reaksjoner. Da kampanjen rullet ut i september i fjor, fikk MQ kritikk for å ha kalt Behn for kongelig. (Kampanje.com/Dagens Media)

Powered by Labrador CMS