texcon.jpg

Texcon til Lillestrøm

Fra februar neste år vil Texcons innkjøpsmesse bli arrangert på Lillestrøm. Kjeden har inngått avtale med Thon Hotell Arena og Norges Varemesse.

Publisert

Fra februar holdes Texcons innkjøpsmesse på Lillestrøm.

- Vi har hatt et godt samarbeid med Clarion Hotel Gardermoen i mange år, men messen har vokst seg så stor at vi var nødt til å se etter andre muligheter. Derfor flytter vi nå til Lillestrøm, til Thon Hotell Arena og A-hallene i Norges Varemesse, sier adm. direktør Paul Bukier i Texcon.

Tidspunktet blir det samme som før, i etterkant av Moteuka.

– Vi ser at lokalene på Lillestrøm er mer hensiktsmessige for å få avviklet en effektiv og rasjonell messe. Vi får samlet utstillerne på færre plan og får større muligheter til å skape en fleksibel og dynamisk arena for kjøp og salg. Da vi informerte om beslutningen var det entydig positiv respons både fra medlemmer og utstillere, sier Bukier.

- Det blir en ny måte å arrangere messe på for oss, noe som selvsagt er en utfordring, men jeg er overbevist om at dette vil være til fordel for alle parter, både medlemmer og leverandører, legger Bukier til.

Positiv utvikling

Sammen med produktsjefene Claus Jensen og Nina Tinholt kan han registrere en positiv utvikling for kjeden. Omsetningen passerte en halv milliard i 2010. I første halvår 2011 er det en økning på 2,9 prosent. Antall medlemmer øker, og Bukier, Tinholt og Jensen er meget godt fornøyd med at det kommer til nye, dyktige medlemmer med veldrevne, gode butikker som har mye kompetanse og erfaring å tilføre de øvrige medlemmene.

Tydelig profil

- Vi kan aldri konkurrere med lavpriskjedene. Våre medlemmer må konkurrere på kvalitet, kundebehandling, service og en tydelig merkevareprofil, og vi er godt fornøyd med å ha rekruttert flere nye medlemmer som kan fremstå som gode eksempler, sier Bukier, Tinholt og Jensen. Texcon har nå en medlemsmasse med 240 butikker.

Texcon Academy

I tillegg til fakturering, administrasjon og et felles butikkdataprosjekt driver også Texcon ulike former for kompetanseutvikling. I høst starter Texcon Academy, et utviklingsprogram på butikkdrift med særlig vekt på salg og kundekommunikasjon.

Powered by Labrador CMS