volt.foto

Volt vil dekke hele Sverige

Varnergruppen har hatt stor suksess med Dressmann i Sverige. Nå følger de opp med en storsatsing rettet mot yngre menn med Volt. Målet er å etablere 30 butikker i løpet av tre år.

Publisert

Volt øker mest av Varner-kjedene i Norge og satser nå i Sverige. (Foto: Helle Hynne)

I Norge har Volt i dag 27 butikker med en samlet omsetning på vel 200 millioner kroner. Kjeden ble etablert i 2006 og har økt kraftig de siste årene.

Toni Collin, administrerende direktør for Volt i Sverige, sier til bransjebladet Habit at kjeden ser en mulighet til å fylle et hull i det svenske markedet. Ifølge Collin har ingen andre landsdekkende aktører tilbud rettet mot menn mellom 18 og 35 år i Sverige i dag, så han ser store muligheter for Volt.

Den svenske utgaven av Volt vil ha et sortiment med rundt 20 prosent av sitt eget merke These glory days og resten eksterne merker. I hver butikk er det en skoavdeling med merker som Filippa K, Tiger of Sweden, Adidas og Whyred.

Volt dro i gang Sverige-satsingen ved å åpne butikker på ni forskjellige steder i mars, og det legges opp til ti nye per år de to neste årene. (Habit)

Powered by Labrador CMS