lacoste-1

Lacoste 80 år

 I år fyller Lacoste 80 år, og jubileet ble markert med selskap hos Gulbrandsen Agencies i forrige uke. Øistein Gulbrandsen, som er merkets norske importør, fikk besøk av mange nysgjerrige stylister og pressefolk, og var godt fornøyd med oppmøtet.

Publisert

<p>Gulbrandsen Agencies markerte 80 årsjubileet til Lacoste i showrommet i Maridalsveien med Lacoste-kake og jubileumsgaver som gjestene fikk lage selv. Fra venstre Jonas Bergum, Øistein Gulbrandsen, Nna Gulbrandsen og Anniken Wendt Ræder.</p>

I barnebursdager hender det at gjestene får tegne på duken. Hos Gulbrandsen Agencies fikk de dekorere sin egen tennistrøye. Ved hjelp av tekstilmaling og sjablonger som viste jubileumslogoen i forskjellige størrelser, fikk de et fargerikt og håndfast minne å ta med seg hjem.

Tennisspilleren René Lacoste grunnla La Chemise Lacoste i 1933 sammen med André Gillier, som eide en stor, fransk strikkefabrikk. De begynte å produsere den ikoniske tennistrøyen som Lacoste hadde designet og brukt på tennisbanen. Krokodillelogoen som var brodert på brystet, var et av de aller første varemerkene som ble brukt på utsiden av klesplagg.

Lacoste introduserte fargede trøyer i 1951, og begynte deretter å influere preppy-stilen som ble populær på prestisje-universitetene i USA. Merket vokste da Bernard Lacoste tok over styringen etter sin far i 1963, og ble veldig populært på 1980-tallet.

Powered by Labrador CMS