Nye eiere og merker i NEED

Barnetøyleverandøren NEED i Herning, som står bak teens-merkene NCD og GRUNT Jeans Corp, har kjøpt opp alle aktiviteter og merker i Designers Agenda i Ikast. Det mest kjente merket er AYA NAYA.

Publisert

Oppkjøpet er en del av NEEDs eksportstrategi. De ønsker å styrke sin produktportefølje for å dekke hele barne- og teens-segmentet. AYA NAYA og AYA NAYA Mini dekker sementet fra tre måneder til 12 år. Frankie & Liberty dekker samme aldersegment som NEEDs eksisterendemerker, men med en annen profil, slik at målet om full dekning av barn og teens nå er nådd.

Administrerende direktør i NEED, Heinrich Gustafson, sier at oppkjøpet av Designers Agenda er meget positivt, fordi både varemerkene og forretningsstrukturen fungerer godt, med engasjerte medarbeidere.

NEED utvider samtidig eierkretsen til også å omfatte styreformann Henrik Borup i tillegg til tidligere eneeier og grunnlegger Gustafsson.

Gustafson vil konsentrere seg om salg, innkjøp og produktutvikling, mens Borup får ansvar for økonomi, administrasjon, strategi og marketingaktiviteter.

Powered by Labrador CMS