creamie

DK Company kutter merker

DK Company tilpasser sin merkeportefølje etter overtagelsen av InWear, Part Two, Matinique og Soaked in Luxury fra IC Companys. Det betyr at Blue Willis, Sorbet og Occupied samt barnetøymerket Creamie enten selges eller avvikles innen årets utgang.

Publisert

Barnemerket Creamie er ett av de merkene DK Company nå vil kvitte seg med.

Tilpasningen skjer for å sikre fokus på merker med størst omsetningsmessig volum, bidrag til inntjeningen og det beste potensialet for framtidig vekst.

- Selv om de fire merkene ikke har en strategisk framtid hos DK Company, er de alle sterke merkernavn med en lojal kundegruppe og en god historikk. Vi vurderer at merkene fortsatt vil kunne utvikle seg positivt med den rette partner, så derfor vil vi den nærmeste tiden søke etter potensielle kjøpere som kan videreføre dem, sier administrerende direktør Jens Poulsen. DK Company vil overholde sine forpliktelser overfor kunder og levere inneværende ordre fram til årsskiftet. DK Company avhender i alt fire merker med en samlet årsomsetning på 90 millioner DKK mens det er investert i fire merker som forventes å tilføre en omsetning på 700 millioner.Tilpasningen av porteføljen forventes ikke å påvirke konsernets forventninger til 2014.

Occupied forsvinner fra DK Company

Powered by Labrador CMS