Twist Inn med nytt konsept

Hans Petter Wahl Adolfsen satser offensivt med sin nye butikkjede Twist Inn. Et nytt konsept hvor et fåtall leverandører får rikelig plass til å eksponere sitt merke i butikken. Første butikk åpnet i Elverum i april. I høst kom det butikker på Råholt og Raufoss, og i disse dager åpner Twist Inn i Kristiansand og Arendal.

Publisert

Hans Petter Wahl Adolfsen

Underveis har Adolfsen doblet arealet på butikken i Elverum og åpnet skobutikken Walk More ved siden av.

- Dette er en tøff satsing og et tungt økonomisk løft, men vi har stor tro på dette konseptet og har fått gode tilbakemeldinger fra leverandører og kunder underveis, sier Hans Petter Wahl Adolfsen, som fra før driver Wahl-senteret på Rena.

State of Art får god eksponering

Twist Inn er bygd opp rundt et opplegg som ligner shop in shop, med et butikkareal på rundt 500 kvadratmeter. I Elverum er butikken godt og vel dobbelt så stor. I motsetning til tradisjonell shop in shop hvor merket ofte også leverer innredning, er det butikken som holder innredningen. Ifølge Adolfsen for å bevare et helhetlig uttrykk og for å være fleksibel om et merke selger så godt at det trenger mer plass, eller om det er nødvendig å skifte ut merker.

Butikken er inndelt i seksjoner. Hver leverandør får hver sin seksjon og et budsjett hvor de i utgangspunktet selv velger ut en varepakke. Her foretas det noe korrigering underveis for å unngå at varepakkene blir for like. Hvert merke eksponerer sine produkter på en storskjerm og med boards. I den første butikken var Mexx og Marco Polo inne med både dame- og herreseksjoner. I tillegg hadde damenerkene Pulz, In Wear, Part Two og Soaked in Luxury og herremerkene Matinique og State of Art sine seksjoner. Med doblingen av butikkarealet i Elverum har herremerkene Digel, Park Lane og Lindebergh kommet til. På damesiden kommer Street One, Saint Tropez og Elinett. Garcia Jenas har med både dame- og herreklær. Skomerket Clarke´s er også med, men i Elverum er hovedtyngden av sko flyttet ut i skobutikken ved siden av, mens bare noen utvalgte modeller som naturlig hører med til utstilte antrekk er igjen inne i klesbutikken. I de øvrige butikkene vil det være noe variasjon av hvilke av merkene som er med.

Marc O Polo er inne med både dame- og herrekolleksjonene.

Med klart inndelte seksjoner blir butikkene ryddige, oversiktlige og delikate. Dame- og herreklær har hver sin side av lokalet, med et kasseområde i midten.

- I motsetning til tradisjonelle butikkonsepter hvor varene ofte eksponeres etter kategorier, vil vi med Twist Inn la et fåtall leverandører får presentert seg i et større format. Leverandørene er meget godt fornøyd, og både omsetningsmessig og med de tilbakemeldingene vi har fått fra kunder hittil, føler vi at vi har truffet bra. Etter et tøft kjør i startfasen trenger vi nå en innkjøringsperiode hvor vi foretar justeringer og normaliserer driften, og fremfor alt skaper nødvending inntjening det neste året. Samtidig vil vi bruke denne perioden til å vurdere og planlegge videre utvikling, sier Hans Petter Wahl Adolfsen.

Fra Twist Inn Råholt

Powered by Labrador CMS