brandstad-1
brandstad-1

Nye Brandstad: Live, Love, Work

Fornøyd sitter jeg med mine nye jeans på Joe & The Juice, som etter naboklager har senket lyden til et fornuftig nivå. Jeg har nettopp vært på nyåpning av Brandstad på Strømmen Storsenter. Kjeden som har sagt farvel til Gudbrandsdalen og ja takk til storbyen.

Publisert

Motebransjen er i konstant forandring og man må tilpasse seg forbrukerne og ikke minst bruken av sosiale medier. I februar ble Katalysator hovedaksjonær i Brandstad med 67% av aksjene og med dette ble både strategien og driftsformen av Brandstad endret.

Etter en brukerundersøkelse i januar, fant Brandstad blant annet ut at forbrukerne ikke skjønte hvor de kunne finne ting i butikken. Butikkene var rett og slett for utydelig og kundene ble forvirret. De satte da i gang en prosess for å utarbeide den nye strategien for kjeden,

Brandstad engasjerte derfor design- og merkevarebyrået Heads & Tales som satte i gang med å utarbeide nytt konsept og visuell profil.

Nytt konsept

Fra venstre innkjøpsansvarlig Mona Al-Araki, markedsansvarlig Mona Skeie og daglig leder Kristin Bergmann.

Brandstad ville først teste ut det nye konseptet og utførte dermed en makeover av butikken i Byporten. Tilbakemeldingene var positive og viste at de var på riktig spor.

- Vi ønsker å bli mer tydelig og vi ønsker at det skal være enkelt for gutta å finne det de er på utkikk etter, forteller Cathrine Skeie som er markedsansvarlig for Brandstad.

For å oppnå dette har de segmentert varene inn i tre kategorier: Live, Love og Work. ‘Live’ er for hverdagslig bruk, ‘Love’ om man skal ut på byen, på date eller konsert og ‘Work’ for arbeidsgutta.

Branstads nye budskap er «Make every day look good».

Sluttresultatet kan nå beskues på Strømmen Storsenter. Butikken er fresh, trendy og åpen. De har tatt vare på noe av Geir Henning Aaløkken grunnleggende verdier som mur og treverk, men borte er kjøpmannsdisken og landhandelpreget. I stedet har de erstattet dette med litt mer moderne og trendy møbler og gitt butikken en mer urban følelse.

Alt kan kjøpes

Om du går inn i butikken og setter deg ned i den fantastiske gode sofaen for å vente på kompisen din, skal du vite at den kan du kjøpe! Du leste riktig, alt av møbler, accessoirer, klær og til og med den urbane sykkelen kan kjøpes. Dette er en del av det nye konseptet og strategien for å få flere kunder inn i butikken .

Love, Live, Work sammen med den nye logoen er noe som man i tiden fremover vil se mye av på sosiale medier og andre markedsføringskampanjer. Brandstad har tatt grep om å bli tydelig og nå ut til gutta i hverdagen.

Powered by Labrador CMS